Als webshop of merk zijnde, is het gebruik van een Price Monitoring Tool een bijna onmisbaar ding in de online marketing strategie. Zo’n tool zorgt er namelijk voor dat de klant of potentiële klant, gemakkelijk kan zoeken op het product dat ze aan willen schaffen. Alle data van verschillende webshops en van Google Shopping wordt dan naast elkaar gezet, en al snel komt er uit wie het goedkoopste is. Daarnaast kan er nog gefilterd worden op producten, merken en concurrenten. Dit is allemaal erg praktisch voor de klant, maar wat kan jij als bedrijf met een Price Monitoring Tool of website zoals Bigshopper?
Winnen van de concurrent
In elke branche zijn wel concurrenten te vinden. Of dit nu is op het gebied van prijs, kwaliteit, of nog wat anders, het is altijd praktisch om inzicht te krijgen in het productaanbod van jou en die van de concurrent. Door middel van de tool kan je gemakkelijk filteren in de zoekopdracht, en op deze manier zien wat de overlappen en de verschillen zijn tussen jouw producten en die van de concurrent. Zo is het snel en inzichtelijk welke producten zonder concurrentie aangeboden worden en waar in het lijstje van duur naar betaalbaar jij je bevindt.
Nog meer voordelen
Naast het feit dat alles gemakkelijk te sorteren en te filteren is, is de price monitoring tool beschikbaar in alle europese landen waar ook Google Shopping aanwezig is. Dit betekend dat je niet alleen de binnenlandse data naast elkaar kan leggen, maar ook die van de buurlanden. Daarnaast kan je met de Bigshopper price tool ook de Google shopping campagnes of lopende Google Ads campagnes verbeteren. De prijslabels kunnen hier naartoe geëxporteerd worden en het is mogelijk om de complete feed te exporteren en daarmee de bestaande Google feed uit te breiden.